Tur man inte vet i förväg.

Annars hade man väl gått undre av oro. Nu var det bara att ta det som det kom. Det har blivit en omtumlande vecka detta. Men det verkar som att det ändå slutar lyckligt

Ska försöka skriva upp det jag minns:

Naturligtvis så är ju arbetsolyckan som min son varit med om i fredags det jag allra helst skulle varit utan.
En spikpistol som gjort en rekoschett och en spik gick in i ögat. Missade iris med 3 milimeter vilket gör att han antagligen efter operation och ordentlig medicinering kommer att få synen helt återställd. Inte än, men hoppet är stort. Får antagligen komma hem i morgon.
Det var ju dessutom ögat han använder när han skjuter, så för ekonomin så är det illa om han måste köpa nya börssor så det passar det andra ögat.

Vi har haft Sara och pojkarna här i helgen så att Sara har kunnat hälsa på Jimmy på lasarettet. Att ha pojkarna å Sara här är ju sånt som jag gillar med veckan. Dessutom fick jag klå henne i femhundra. Känns bra för förra gången hon var här så sopade hon mattan med mej.

Vi var på hockey i veckan tillsammans med Linda och Kent, det gillar jag också.

Våran bäste vän Tommy dök upp i tisdags och sov över på soffan.
Han hade skjutsat sin mycket sjuke hund till Vetrinären i Gammelstad. Där får jag väl säga att det med hunden hade jag också kunnat var utan. Men det var jättekul att Tommy kom, om nu Kero slipper att få men efter denna skräckhändelse så är allt toppen.
Kero hade fått en allergisk reaktion av en liten lugnande som han fick vid en rutinkontroll. Hela han lugnade ner sig så illa att hjärtat slutade slå. Dessutom slutade hjärtat slå i bilen på väg hem från vetrinären. Tur han har en rådig husse.

Jobbat har jag gjort i veckan. Hmmm, roligare kan man ha.

Fått gå promenader efter skoterspåren, det gillar jag. Bonzo kan springa hur han vill utan att man behöver var rädd att han kommer sig under någon bil.

Måste lägga in en bild på Kenneth när han skruvar ihop ett bord som gungar, visst har han en skön avslappad stil. (Bordet slutade gunga)
En bild från skoterspåret blir det också.





Ha en bra söndagkväll alla.

Kommentarer
Postat av: Mia

Stackars dig vilken berg-och-dalbana du har haft! Hoppas att nu allt slutar lyckligt i alla fall!!!

Kram!

2010-01-18 @ 00:12:32
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Kicko

Nämen usch vad jobbigt. Hoppas Jimmy blir återställd. Hälsa till han från oss.

2010-01-19 @ 09:50:45
Postat av: Annalena

Håller tummarna att allt ska bli bra med Jimmy

Massor av dunderkramar till dig och din familj

2010-01-19 @ 18:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0