Livet går vidare mot våren

Det blev ett långt uppehåll i min blogg.

Helgen har vi varit i Yttersta hos Jimmy med familj. Jimmy själv är inte riktigt social, sover mest. Men de andra tre är desto mer social.
Vi har varit på badhuset i Öjebyn. Toppen när man har riktigt små barn. Varma sköna bassänger.

Idag har jag varit på vårcentralen med en mun som brinner. Det gör gräsligt ont.

Jahadå.
Precis som gamlingar och små barn har jag fått en svampinfektion i munnen. Har förstått i nästan en vecka att det inte var ok i munnen men tänkte att en överdos med mineralvatten kanske fixar saken, men nä, inte ens nästan.

Men har nu fått medicin så på ett par dagar så ska jag väl vara olrajt igen.

Sitter och väntar på att våra vänner Tommy och Inga-Lill ska ha shoppat klart.
Dom har varit på återbesök idag hos Veterinären med sin hund, efter det så skulle dom springa lite på affärer och inhandla sånt som kan vara bra att ha. Har lovat dom middag innan dom ska resa tillbaka till Arvidsjaur. Ska bli så skoj att träffas några timmar.

Jag har gjort en majssoppa, hoppas dom gillar den lika mycket som vi gör.
Mmmmm.
Till soppan blir det nygräddade bagetter med olika ostar och till efterätt blir det en semla.

Låter det som en lämplig måndagmiddag?

Soppan är visserligen i starkaste laget för min skinnflådda mun, men nå får man väl tåla.

Jag har lagt upp bilder från helgen hos Jimmy på pixbox. Titta gärna.

HA det bra alla

Kommentarer
Postat av: Kicko

Jag hoppas verkligen att Jimmys öga läker som det ska och att han inte får några men. Kraaaam till Jimmy, denna gång :) Ja ja en liten till dig mä :)

2010-01-26 @ 18:15:57
Postat av: Ullis

Oj oj! Jag var just in och uppdaterade mig. Det har hänt en del!

Ses vi på lördag?

Jag gör ett försök med en fotoblogg ;)

Kram Ullis

2010-01-27 @ 08:13:32
URL: http://[email protected]
Postat av: monika

Kicko - kramen är levererad.

Ulli - visst, vi syns på lördag.

2010-01-27 @ 10:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0