Livet återvänder

Tänk vad temperaturen kan göra.
För några timmar sedan var det fortfarande drygt -20 grader.

Men nu...............-6 . Det är helt underbart.
Har nyss varit på promenad med Bonzo. Pannlampa på och gått i spåren som blivit efter att Kenneth farit med traktorn in i skogen. Superkul.
Minns inte sist som det var under -20 grader.
Det är efterlängtat i allafall.

Har idag gått runt och plockat ihop adventsstakar och annat som är mitt julpynt.

Det är så vansinnigt roligt att plocka fram allt det röda, ljusen, ombonade, tomtiga, ljusslingor å sånt  när det går mot jul. Men nu är det annat man längtar efter.........Solen, ljuset, takdropp.  Takdroppet lär jag få vänta på men jag har sett i almanackan att det blir påsk i år också. ´Men den behöver inte ha så bråttom, jag kan vänta.
När man nu bor i denna delen av landet är det inte helt fel att älska vårvintern. Den är lång. Ljuvlig. Vit och härlig.

Känns som om jag tjuvstartar men jag har sådan lust att i morgon ta en spade och se om jag kan lokalisera grillplatsen i all snön.
Tänk att få sitta på renskinn vid elden och grilla korv, göra klämmackor, steka palt på murrikan. Kanske inte världens nyttigaste mathållning. Men enkel, ingen disk och nästan ingen förberedelse. Gillar, yes.

Visserligen har våra renskinn gått till en sista vila i brännhögen. Så numera är det liggunderlag som gäller. Men jag drömmer om att skaffa nya skinn. Mysfaktorn är annars liksom med renskinn.


Ha det himla gott alla

Kommentarer
Postat av: Kicko

Härligt med grillning och renskinn. Vi köpte nya förra vintern då våra gamla beslutat sig för att ömsa hår... Jag och Java kommer gärna och sällskapar dig vid grillen nån skön dag :)

2010-01-19 @ 09:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0