Tisdag

Man skulle kunna tro att jag är sjukskriven!!!!! Så ofta som jag gör inlägg i min blogg.............Skaffa dej ett liv, människa.

Sjukskriven och mår bra, det är inte nåt man får uppleva flera gånger i sitt liv.

Dessutom försöker jag tänka på ett ordspråk som min vän Kicko hört och avänder flitigt.

Ta ut glädjen i förskott annars kan du bli utan.

Visst är den bra? Visst är den sann? Du får så gärna använda den du också. Allt blir så mycket lättare för en själv och för omgivningen när man tänker så.

Hur låter det här då?:
Jag tror jag ska ändra lite i mitt bibliotek idag.

Mitt bibliotek är på 6 kvadrat och består av två lagerhyllor med gamla album, lite böcker, älskade korgar, lite tidskrifter å en lampa, dessutom finns där två stolar och en solstol med en ryggmassage-grej.

Men visst lät det pampigt med "bibliotek"
Ändringen består av en hylla som ska in och en lagerhylla som ska ut.

Blir det bra väder så ska jag vara ute istället. Där finns det hur mycket som helst att göra.................eller sätta sig i en solstol med MP3:n och bara njuta och lyssna. Man vet inte hur länge govädret blir kvar.

Prestationsångesten som jag skrev om i går, den är alltid värst på måndagar. Mår mycket bättre idag. Jag är ju sjukskriven för tusan så det gör inget om jag inte gör nåt vettigt.

Ikväll får jag inget äta efter kl 20.00, ska ta prover i morgon inför återbesöket 6 veckor efter operation.
Man kollar så att jag inte börjar få någon brist på nåt. Järn, kalcium, B12, å allt vad det heter. Känns inte som om jag saknar nåt.

Just det, måste berätta om äpplena.
Jag hade gjort lite för mycket skalade äpplen igår när jag gjorde äppelkakan.
så det fanns kvar i en skål marinerade åpplen. Marinerade i kanel och lite socker.
Hällde äpplena i en stekpanna och stekte till dom var mjuka, tog ungefär 10 minuter på halvfart .
Serverade dom varma med lätt vaniljyogurt................Mmmmmmmmmmm.

Syrligt och jättegott.

Ha en bra dag alla.


Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Du är HEMSK!

Jag blir alltid så sugen på allt gott du skriver om så jag måste gå och äta nåt!! Tjugo kilo senare kommer jag och hemsöker dej!!!! ;)



Kram gumman!!!

2009-09-22 @ 11:01:05
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0