Nu är det synd om mej

Jag kämpar för att hitta ett sätt att röra på mej.
Jag är döbra att påbörja olika konditonsformer.....En gång sen blev det aldrig mer.

Men sedan jag hittade det där kantarellstället så har jag vandrat fram och tillbaka och plockat mej en korg och sen gått hem igen. Stället ligger ju dessutom uppe på ett berg.
Ha, en motionsform som jag har tyckt vara riktig bra. Inte så himla långt men som sagt uppför när jag går bortåt och neråt när jag ska hem. En lika bra motionsform som något annat.

Men va f-n.
Björnar ska vara på TV. Tecknade helst. Eller iallafall i djupa vilda skogen.

På morgon ringde Kenneth hem från skogen. Jenny en tjej i Kenneths jaktlag hade suttit i ett torn inte så himla långt från mitt svampställe, I allafall på samma bergsknabbe, När en björn hade kommit rusande med älghunden i hasorna. Med blixtens hastighet hade björnen och hunden passerat.

Skit.
Törs jag själv till svamparna? Icke.
Törs jag ta med med Bonzo på skogspromenader? Icke

Jag orkar inte tänka på skiten...................................Jäkla vilddjur. Jäkla björnar.

Hoppas Kenneth orkar på en skogspromenad med bössan ikväll när han kommer hem.


Ha det bra alla från Monika i Björnriket

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Stackare! Invaderad av vilddjur i djupa skogen så där! Men lev om rejält du så tror jag nog det ska vara lugnt! Hoppas jag.... :)

2009-09-15 @ 16:38:29
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Charina

Suttit o läst din blogg, supertrevligt att få följa dig nu efter operationen. Kul att du mår så bra och kan ta tillvara det fina höstvädret utomhus.



Ska prova din broccolisoppa, låter jättegod.



Kram

2009-09-16 @ 08:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0