2 veckor sedan operationen

Regn, skvitter och surväder.

Inte riktigt sånt väder som man vill att det ska vara på hösten. Man har ju lätt att bara räkna de höstdagar som är hög klar luft och himmelska färger. Alltså räknas inte dagarna som var i helgen.

Stackars alla arrangörer som försöker ordna nåt. Allt som behöver besökare är det synd om såna här helger, allt från idrottsevenemang, loppisar, till marknader mm. För att inte tala om alla bärplockare och jägare.

Älgjakten börjar idag här i norrbotten. Det jaktlaget som Kenneth är med i börjar jaga på fredag den 11 september. Verkar som om alla björnar som man sett häromkring har flyttat på sig. Kan vara bärplockarna som fått dom att gå längre i i storskogarna. Det ger ju ett hopp att det kommer att komma flera älgar in i markerna. För så länge man såg björn var och varannan dag så fanns det inga älgar här.......Helt naturligt.


Att gå på flytande i två veckor kändes mycket längre än de 3 veckor före med näringsdryck.
I helgen har jag varit så less på dieten så jag har börjat på nästa steg. Puré.......
Eller inte ens det. Tog en 1/3 banan på fredagkväll. som jag tuggade precis som den var. Väldigt mycket tuggande blev det, dörädd att jag skulle svälja något som var för stort.................Det var så gott.
På lördag fick jag en halv banan mosad med lite keso.......Underbart.
I går till middag mosade jag en potatis till lite köttfärssås. Lika gott.

Satt igårkväll ute på nätet och läste om andra som gjort GBP. Läste om två tjejer som gjort sin operation på Sofiahemmet i Stockholm. Det är för övrig våran Anders  som opererar där. Där fick man börja tugga hårdbröd direkt. Men man fick inte inta dryck samtidigt........Gissa vem som fått en halv husmans med skinkost på till frukost????.............Rätt, det är jag.

Viktminskning:
De tre veckorna med näringsdryck -8
de två veckorna efter operation -4
Totalt -12 kilo

Hoppas det nu blir torrare väder så man kan gå ut och få sig lite lingon.
Åsså förståss om det blir lite sol så kanske jag och Bodil kommer oss ut senare i veckan på svampjakt. Som det är just nu så är alla svampar söderregnade.

Ha en bra dag alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0