Måndag

Jag är inte skapt att vara hemma själv.

Kenneth har börjat om att jobba idag efter att ha haft semester från det jag opererades. Inte nu så att han såg att han behövde vara hemma och ta hand om mej. Nej, Vi hade planerat redan i våras att ta 3 veckor semester i juni - juli och sedan 3 veckor från den 24 augusti. När jag då fick min remiss för opertion till den 24 augusti istället så förlängde han sin semester en vecka. Han är ju statligt anställd så han har ju hur mycket semesterdagar som helst att ta ut.

Prestationsångest direkt.

Måste som bevisa för mej själv att jag är inte övergiven, att jag finns och lever.
Alltså så måste det hända saker runt mej som syns. HAr putsat ett fönster och hängt upp gardiner, bakat en äppelkaka av de äpplen som växer hos Jimmy och Sara. Vackra men sura. Så nu skulle jag behöva någon som kom och provsmakade, själv gör jag det inte.....Icke, minns än hur jag mådde igår.
Å listan är lång på vad jag ska göra mera idag.

Dagen i går som började dåligt rätade snabbt upp sig. Magen stannade upp och jag fick en mycket trevlig dag. Kenneth var ju som vanligt ut på jakt när jag vaknade, jag sov inte så länge för Zack var här och han är ju så förskräckligt hungrig på morgonen. Han låter så synd om, att det är bara att kliva upp.
Zack var här för att Linda hade haft personal-surströmming kvällen före och Kent hade farit till Norge och jobbat några dagar.

Fia kom förbi på förmiddagen med både Sanna och Jimmy. Härligt med en pratstund.

Sara och hennes mamma, Karin, kom också förbi. Dom skulle hämta några sängar till gäststugen och ett bord och två stolar som Kicko kom med för ett tag sedan. Sedan for dom vidare till Luleå.

Jag for med Linda på premiärmatchen för Team Boden (innebandy). Förlust mot Luleå med 3-5. Sedan fördrev jag lite tid i staden. Först med Linda och sedan ensam. Väntade in att Mari och Annelie skulle komma till stan...................Sen var det bio.............Flickan som lekte med elden.....Ganska blodig men bra ändå.
Klart sevärd.

Se, det blev ju en bra dag bara magen slutde reklamera det jag ätit tidigare under helgen. Måste kolla i mina kommentarer vad Mia skrev, det var nåt man kunde ta för att stoppa magen..

Nu ska jag gå och flytta klart in i mitt förråd.
Jag lägger dessutom in Café Rävastens hemsida. Vändträsk stolthet, Caféet alltså, inte hemsidan jag lägger den som en länk.

Ha en bra dag alla.

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Hade gärna kommit och provat pajen :) Men eftersom jag har en liten kille som ligger och kräks i soffan (ja, alltså han har en hink att kräkas i!)med 39,7 i feber tror jag inte att det skulle vara så lyckat..........

Så det får bli en annan gång!

(kolla om du hittar knappen som heter "redigera" så kanske det löser sig)



Kram snuttan!

2009-09-21 @ 18:12:55
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: monika

Huvva för kräkiga ungar. Stackars Sebbe.

Du tänkte helt rätt. Vill inte ha hit dej. Dessutom har Kenneth provsmakat. Han sa att det var gudomligt gott.

2009-09-21 @ 18:40:43
Postat av: Kicko

Jä-la huvudvärk.... annars hade jag kommit. Jag har vaniljvisp men ingen paj till :)

2009-09-21 @ 20:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0