Första dagen med smolk i bägaren.

Idag är första dagen jag känt mej som om jag är sjukskriven.

Mitt socker började gorma på morgonen. Vaknade med lite förhöjd blodsocker (12) tog lite insulin, efter två timmar så kände jag mej rejält påverkad av det höga sockret. Svettades occh måtte dåligt. Kollade igen då var det på 14, tog mer insulin.
Gick sedan och var rädd att jag tagit för mycket så jag skulle få mej en insulinkänning. Vet ju inte riktigt hur det går att häva en sån nu när man varken kan äta eller dricka med lite fart.
Men allt det där var ingen idé att gruva sig för, det blev ingen insulinkänning. Det löste sig så att värdet var under 10 på eftermiddagen.

Har dessutom känt mej som om jag fick i mej för lite vatten. Men jag har gått med flaskan hela dagen som vanligt. Pratade med Anna (syster)(inte min, utan hon är sjuksköterska) på telefonen i eftermiddag. Hon sa att jag skulle göra testen med att nypa ihop skinnet på handryggen. Behåller skinnet formen efter du har släppt så har du vätskebrist. Å det hade jag.
Så det är bara att kämpa på.

Annica min mentor när det gäller GAstric bypass i vardagen, hon gjorde sin operation för snart ett år sedan, hon sa att värst efter operationen var att få i sig vätska. Då, när hon sa det tänkte jag att efter en sån stor operation så kan det inte vara värst att få i sig vätska. Jopp så är det, det är skitjobbigt.

Snygg på magen är jag, såren är små och hela.
Eftersom jag inte mått så bra idag så har det inte hänt så särskilt mycket.
Gått en sväng och sett om det finns lingon. Jadå det finns men det är inte överdrivet stora klasar och inte så tätt som det brukar. Tog inte plockaren med mej jag hade inte rätta orken.

Har dom fel på vädret i morgon kanske det blir en plockare med lingon. Dom har hotat med regn.
Jag tycker ju att det är ganska tråkigt att rensa. Så eftersom jag bor mitt i bär-landet så plockar jag en plockare går sen hem och rensar. Sen går jag en sväng till.


Sätter in en bild på Syster Anna. Hon kommer visst snart upp och stannar en vecka. Hon jobbar till vardags med att ta hand om sjuklingar på södersjukhuset i Stockholm. Hon är dotter till våra goda vänner Calle och Doris. Men sen är hon en god vän till mej också.

Ha en bra dag alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0