Försäkringskassan

Problem med försäkringskassan................Låter det bekant??

Fick ett brev igår från FK. I det brevet skrev dom att min rätt till sjukskrivning efter operationen ifrågasatts.

Det följde med en kopia som skickats till min kirurg. Där han ombads att senast den 7 oktober förklar vad det var som gjorde att jag behövde en sjukskrivning..............När ska Läkarna lära sig att skriva läkarintyg???

I mitt läkarintyg stod endast att jag gjort en gastric bypass. Inte varför det kunde krävas sjukskrivning i 5 veckor efteråt.
Det kan ju för attans inte bara vara jag som får problem med försäkringskassan efer ett sånt läkarintyg. Denna kirurg gör väl ett par tusen såna här operationer per år, han måste gilla att skriva flera läkarintyg till varje patient. Eller så skiter han i att göra tillägg och låter mej vara utan pengar från försäkringskassan.
Det blir intressant och höra vad han säger när jag ska på återbesök den 6 oktober. Får inte glömma skriva upp det också på min fråge-lista.

Skit, va sur jag blir.

Annars rullar livet på som vanligt.

Fortfarande förkyld, fortfarande dötrött när jag kommer hem från jobbet. Skulle inte tro att jag blir uppe så länge  ikväll heller. Är i säng vid 9 varje kväll denna veckan. Helt slut.

I kväll har jag och Kenneth ändå tagit oss för att ta hunden med oss och gått på en sväng upp på berget bakom oss. Det är en bra sväng. Inte så lång men eftersom vi går utanför stigen så är det ganska jobbigt. Det var skönt.

Nä nu ska jag nog greppa tandborsten och gnida en tand.

Ha det gott alla.




Kommentarer
Postat av: Kicko

Det är helt otroligt.... men inte förvånande :(

2009-10-01 @ 10:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0