Förkyld

Fy va jag är förkyld.

Jag var ju i onsdags till Elis. Han var snorig och grinig.
Nu vet jag varför han var så grinig.........svid i halsen. Kände i fredags att jag pussat för mycket på det snoriga barnbarnet. Nu är jag så förkyld, ordentligt förkyld. Fy va jobbigt.
 
Kenneth har som vanligt redan dragit till skogs när jag vaknade.

Jag ska plantera om i mina blombänkar idag. Har nägra blommor som jag ska flytta och så har jag köpt lite lökar som ska i jorden.  Dt är allt på agendan denna dag.

Nu är ju sjukskrivningen slut så jag må väl se över om jag hittar jobbarnycklarna och har nå kläder attt ta på mej.
Det ska bli kul att börja om att jobba. Gillar inte riktigt att gå hemma ensam. Jag blir så lat, och oföretagsam. Men det tror jag att ajg har skrivit förr.

Jag ska inte laga mat idag, nix.
I går hade jag en heldag framför spisen.

Jag har gjort en jättepanna med en köttfärsgryta. Hela stora stekgrytan prppfull. Bra till potatis, pasta, ris.
En 8 liters panna med soppa.  En supergod soppa med krossade tomater, köttfärs, tacokryddor, andar starka kryddor, grönsaker, och med bitar av spagetti i. Det är inte en soppa för veklingar den är stark.
Två köttfärslimpor med ostfyllning blev det också.
 Jag gjorde även en rejäl laddning med renskav dessutom så kokade jag renkött som jag sedan benade och gjorde färdiga lådor med pasta. Det är gott. Hiskeligt gott.
Allt detta går ju jättebra att frysa in. Bra att hitta när tiden och lusten tryter.
 
Nu finns det mat både i kylen och och i frysen för ett långt tag framåt.

Jag var in på pixbox igår, kollade bildern som Pernilla hietanen hade lagt in. Hon har lyckats fota en trollslända i flykten. Å inte vilken trollis som helst utan min trollis. Den är precis som min tatuering. Häftigt. Samma svarta mönster och samma gröna framkropp och ju längre mot svansen man kommer desto blåare blir trollsländan.

Klockan är bara halv sju på morgonen, tror jag kryper ner i sängen med min bok en stund.

Ha en bra dag alla från ett tidigt Vändträsk.

Kommentarer
Postat av: mari

hej tråkigt att du blivit förkyld,men roligt för oss att du börjar jobba imorgon =)du är så saknad ska du veta.hoppas bara du hinner bli bättre så du kan komma=)oj vad massa god mat du verkar gjort=)kom förbi å lämna hos mej om du känner att du har för mycke=)

kram

2009-09-27 @ 08:16:15
Postat av: mari

de är annelie som tagit den=)jo som en liten ormgrop=)

2009-09-27 @ 09:25:56
Postat av: Maria Öhlund

Åhhhh... jag HAR massor med plats i kyl och frys om det inte ryms hos dej :)

Stackare som är förkyld just nu... men i morgon få vi pyssla om dig!!! Kram och krya på dig!

2009-09-27 @ 16:03:22
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Christel

Härligt med en massa färdig mat!!!

Kan du inte komma hit och fylla min frys oxå?? ha ha

Den där köttfärsen lät himla god!!

Ha det bäst

KRAM

2009-09-28 @ 15:40:01
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0