Dumpning

I går på morognen så fick vi besök.
Annica, en granne, kom och fick sej morgonkaffe. Jättetrevligt. Det var så länge sen vi träffades och fick prata.

Strax efter kom Jim. En liten kille som hade en pappa som var tvungen att få sova några timmar på morgonen. Han hade jobbat natt.
Kring lunchtid tog jag mej en promenad, med Jim i vagen, och lämnade igen barnet.

Då hade jag lyckats få mej en motionstur. Ni som läser min blogg vet att jag söker med ljus och lykta efter nåt sätt att röra på mej som jag kan hålla fast vid. Men än så länge är jag en sökare.

Resten av dagen gick i lugnet tecken. Smörjde min trollis, höll någon bräda åt Kenneth, som snart är klar med mitt förråd.
Snackade med Christian över en kopp kaffe, han jobbar åt Norra Skogsägarna. Ville naturligtvis att vi skulle sälja en avverkning, hade ett bra pris...............men nä, just nu hade vi inget behov.

Men hela dagen var jag så hungrig. Eller det kanske inte är hunger.
Insulin kan ju göra en förskräckligt hungrig, dessutom finns det ju en anledning att jag ser ut som jag gör: matmissbruk.
Gjorde iallafall det man inte ska göra: Småäta hela tiden. En halv banan, lite kaffe, en halv hårdmacka, en kopp vatten, en kiwi, lite mer kaffe, den andra halvan av hårdmackan, den andra halvan av bananen, lite yogurt.
Till sist hade ja ätit mej till en dumpning...............Den var ingen hit. Jag darrade, svettades fast jag var alldeles kall, hjärtat slog så jag trodde at det skulle komma ur bröstet å så var jag så yr att golvet gungade.

Panik................hjälp, vad har jag gjort, dör jag nu?

Nä jag dog inte.
Det mesta hade lugnat ner sig när Doris kom förbi och berättade om flotingen. Hon tyckte at det var en större hit än vad jag gjort.
Sen strax efter kom Kenneth med älgköttet som dom skurit ner. Då var jag pigg igen, den enda sviten var att jag gäspade resten av kvällen utan att vara sömning.
Men jag var fortsatt hungrig.

Vaknade strax efter 4 idag. Törstig som alla våra dagar. Satt och smuttade i mej en halvliter vatten, smorde in trollis sen gick jag och la mej och läste men jag somnade inte om.
Startat morgonen med gröt. Är inte hungrig än så länge.

Ska ta och tvätta håret innan vi ska iväg och hämta ut ett paket. Kenneth har beställt snus på internet. Ska bli spännadne och se om det är okey. Kenneth har beställt 5 stockar som han då tänkte kunna ha i frysen. Funkar det så tjänar vi in 500 kronor på dessa 5 stockar.

Sedan bär det av ner till barnbarnen.

Ha en bra dag alla


Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Ich då!

Dumpning är väääääldigt obehagligt! Det enda som hjälper är kasta omkull sig en lite stund.



Hoppas du fick en mysig fortsättning på dagen med barnbarnen :)

Kram hjärtat.

2009-09-18 @ 20:53:37
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: monika

Nä just det. Du har sett det på nära håll. Det är då ingen idé att tro att man kan åstadkomma nåt när mna är mitt i dumpningen. Det var en riktigt otäck känsla.

Dagen med barnbarnen blev supermysig.

Ha en bra helg

2009-09-19 @ 07:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0