Blåsigt i Vändträsk

Jäklar vad det har blåst nu i ett par dagar.

Jag gjorde ett par fina arrangemang med lite ljung och sånt. En satt jag nere vid vägen på mjölkbryggan och den andra planterade jag i en ful lampskärm som jag hittat på veckans allehanda (affär med begagnat och nytt). Lamskärmen är som sagt ful men stor, så jag vände den och använder den som korg istället.

Men...............

Nu har det blåst något rent förjäkligt i dgarna två. Så mitt fina arragemang i den fula skärmen finns inte mer..........Blåst bort........ljungen är kvar på gården........skärmen är också kvar på gården men trasig.....resten av dekorationen är som bortblåst.

Tur jag hann få på dekorationen ett kort innan stormen.

Idag har jag och Kicko, för dej som inte känner Kicko så är det en hästtokig jättego kompis, suttit ute i lä i den härliga solen och skvallrat och löst världsliga problem. Japp då var det avklarat. Inget kvar att lösa.............Ja det skulle i så fall vara problemet som Linda har.
Haha. Min dotter Linda ringde i eftermiddag. Hon har jobbat i natt och på morgonen just när hon somnat så ringde telefonen.
Hon fick veta att hon vunnit på en av frågeformulären som vi fyllde i på skördemarknaden. Hon hade vunnit en  stegräknare och nåt annat. Men hon var så sömning så hon uppfattade inte vem det var som ringde. Det hon nu vet är att det ligger en vinst till henne i en reception någonstans.
Frågorna handlade om könssjukdomar bland annat så det bör väl vara på någon av vårdcentralerna eller om det kanske är i reception på kommun. Det kan ju ha varit ungdomsmottagningen på kommun förståss. Nå, det blir till att ge sig ut och fråga i alla receptioner om det finns någon vinst till Linda där.

All mat smakar fantastiskt men än har jag inte gjort några stora utsvävningar, är nog ganska feg, rädd att det ska göra ont eller att jag ska sabba nåt.

Kicko hade med sig så vi gjorde broccolisoppa. Den är så himla god och lätt att göra.
Recept:
En påse med fryst broccoli. Koka i saltat vatten.
Häll av nästan allt vatten men spara det..
Mixa broccolin så slät du vill ha den.
Blanda i en burk creme Fr.
Späd med kokvattnet till lagom konsistens och smaka av med salt.

Ät och njut.

Kenneth och Kicko fick mjukkaka till men jag tog en husmans.


Här kommer bilder på mina arrangemang






I morgon börjar älgjakten här i Vändträsk. Så just nu fick jag hit till datorn den där "hallå, hallå, hur hörs jag nu?" Så jag gissar att Kenneth håller på att rusta för i morgon. Ett ögonblick.............................Ja nu har vi kollat av att Kenneth hörs med sin Walkie talkie.  
Jösses va bra, att det inte är jag som ska ut på pass före 5.
Vi har två walkie talkie så den ena kan jag ha i sängen och tjuvlyssna om det händer nåt i skogen. I bland är det riktigt spännande.

Ha nu en riktigt god kväll alla. Från ett riktigt höstfint Vändträsk.


Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Va lantligt vacker du gör gumman!



Undra om det blir gott om jag mixar ett skrovmål till dej?! Ska vi prova? :)



Kram och puss och klapp på stjärten.

/Mia

2009-09-10 @ 22:54:50
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Kicko

Hallå hallå........hörs ja?¿? Kicko här.... jag har nu landat hemma, eller det gjorde jag för några och några till, timmar sedan... men hörs jag bra fortfarande?¿? Det är lite dålig mottagning här....tack för senast iaf :) TREVLIGT!....krazzzzzzz....brus..... nu dör min mottagning....... må å lev.....kramz Kicko

2009-09-11 @ 10:33:48
Postat av: Kicko

.....Kicko här igen........har fått lite medvind på kvasten, och bättre mottagning. Måste bara få rekommendera alla broccolisoppan, den är bara såå god :).........hur var det nu Monika, var det en försäkringsförsäljare eller trosförsäljare?¿? HA HA HA....läskigt ;-p kramiz Kicko

2009-09-11 @ 14:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0