Bakat

Tänk klockan är inte ens ett och vi har hunnit med mycke. Började med att få kaffe på säng, (jag alltså, inte Kenneth). Låg ett bra tag och läste i min bok.
Nä, till sist var det bara kliva upp. Är ju tvungen att hålla lite tempo på måltiderna så man hinner alla.
Hade bestämt mej för att baka mjukkaka idag.
Bra att ha med sig på älgjakten.
Fanns det någon rågsikt hemma.........Nä. Typiskt.
När jag ändå skulle iväg till stan och fixa mjölet så följde Kenneth, han skulle ha disel och bensin i jeepdunkar.
En av dunkarna läkte uppe vid locket. Så nu luktar det rejält med bensin i bilen. Tur att man är van att det ska jävlas.
Snabba oss hem snodde ihop degen, så var det dax för melodikrysset.
Krysset gick utan problem att lösa idag.
Medan vi löste så satt jag i gång och baka ut och så småningom så kunde Kenneth sätta igång och grädda. Det är bra om han får göra det själv. För det första är det tråkigt för det andra vill han ha dom brungräddade, snudd på brända, så då blir dom precis som han vill.
Jag har ätit en mycket god kyckling och curry soppa. Stark och god. Kenneth har ätit nybakt mjukkaka med nyrökt fläsk på. Han sa att det var himmelskt gott. ......................Tror honom.

Lägger in en bild på Mjukkakorna.




HA en bra dag alla.

Kommentarer
Postat av: BIG-MAMA

åh så flitig du är!! Kan man få receptet på brödet du bakade?? ser ju himla smaskigt ut!

jag var rädd igår att det inte skulle bli någon op...nu när man väntat så länge!!

Idag känns det mycket bättre det värker fortfarande men jag kan röra armen mycket mer nu än innan

Ha det bra

KRAM

2009-09-05 @ 13:32:55
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Maria Öhlund

Ååååhhhh så gott!!!! Jag tycker att du och ditt mjukbröd behöver komma på visit i mitt stök :)



Du har alltid så himla mycke på gång - och så roliga saker!



Kram på dig solstråle!



/Mia

2009-09-05 @ 14:03:09
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Anonym

ååhhh får nog hålla med mia där....du får gärna komma å låna mitt kök å baka åt mej åxå =)

hoppas allt är bra me dej =)

kram

2009-09-07 @ 08:38:50
URL: http://freyzyspazy.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag har ett annat förslag. Kom hit så ska jag bjuda på en macka. Både du mari, och du mia är så hjärtligt välkomna.

Kram på er

2009-09-07 @ 22:13:35
URL: http://monikalundgren,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0