vit snö

Hehe.

Nu har det kommit snö igen. Vi snackar om 2 cm..........Men det är ändå 2 cm med ljus fin snö.Ett steg närmare advent. 

Fler och fler börjar komma in i adventsstämning. Inte julstress utan härlig, ljuvlig glögg-tändaljus-mys.
Jösses vad jag kan njuta av denna tid.

Vi har en trivselvärdinna på mitt jobb.......Lyx, jag vet. Tänk er att flera gånger i veckan så finns det färskt matbröd till förmiddagsfika. Mmmmmmm.
Idag hade hon gjort Janssons Frestelse med ett kokt ägg och hårdmacka till som man fick köpa för 25 kronor. Gott, super gott.
Ändå mer julstämning.

 Ha det bra alla.

         

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Klementin och pepparkaksdoft... kryddig glögg som immar upp i ansiktet när man håller koppen mot munnen....mörkt och snöigt ute.. varmt med tända ljus inne... en filt i soffan och en vän att prata med.......

Suck...

Kram! :)

2009-10-20 @ 22:02:29
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klementin och pepparkaksdoft... kryddig glögg som immar upp i ansiktet när man håller koppen mot munnen....mörkt och snöigt ute.. varmt med tända ljus inne... en filt i soffan och en vän att prata med.......

Suck...

Kram! :)

2009-10-20 @ 22:03:52
Postat av: Maria Öhlund

Klementin och pepparkaksdoft... kryddig glögg som immar upp i ansiktet när man håller koppen mot munnen....mörkt och snöigt ute.. varmt med tända ljus inne... en filt i soffan och en vän att prata med.......

Suck...

Kram! :)

2009-10-20 @ 22:04:12
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: monika

Precis. Japp. Du är rena poeten, kunde inte sagt det bättre själv.

2009-10-20 @ 22:26:10
Postat av: Johanna

Jag började längta redan efter semestern jag... ;)

2009-10-21 @ 06:54:28
URL: http://maryinthemorning.blogg.se/
Postat av: Anna Laestadius

2009-10-21 @ 14:06:30
Postat av: Anna Laestadius

Hej! Åh, det låter ljuvligt - måste nog tjuvstarta med att försöka leta fram en flaska glögg redan nu!

Jag har läst din blogg ett tag, men har inte fattat att man kan lämna kommentarer :)



Stor kram!

2009-10-21 @ 14:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0