Varning

Bonzo fick ett mail igår av Sigge.

Sigge är en Border som bor hos Ullis, Bonzos frissa ni vet.

Det var en varning och så här skrev Sigge:

Hej!
 
Jag säger dig bara... AKTA DIG FÖR DJURSJUKHUSET!!!!!
 
Under senaste tiden har jag haft "lite" problem med kisseriet. Jag har kissat samma färg som kaffe under några dagar men vad är det för en hund i sin bästa ålder?? Min matte bestämde att jag skulle på djursjukhuset. Där tog dom ultraljud och  röntgen och det visade sig att jag hade en cysta på prostatan. Matte tyckte den var enorm och det gjorde vetten åxå. Jag mådde pyton och ville varken busa eller äta men en hund har väl rätt att må dåligt ibland eller? När jag fick höra alternativen så hade jag nog kunnat lida en stund till...
 
Nu till det värsta.. I torsdags blev jag inrullad på operation, jag trodde det var nåt litet ingreppp som skulle utföras men när jag kom ut hade de tagit mina kulor och några urinstenar.. Gissa om jag blev snopen! Nu har jag tom påse och känner mig ganska eländig.. Dessutom har jag fått en tratt på skallen i storlek av en mindre parabol! För att jag inte ska kunna skicka på såret.. Men det kliar ju! Jag tror att jag kan få Mara att ställa upp och klia lite men matten har hökögon på oss.
Hussen var förtivlad och matten och vetten säger att jag gjort mitt i avel så det är inget katastrof men vad vet dom! Jag hade mer att ge! Matte säger att det är ok och nu behöver jag ju inte åka hemmifrån när Mara löper men jag ser den sorgsna blicken i ögonen. Jag har dessutom lärt mig att om jag tittar på hussen med ledsna ögon så får man en korvbit. Matten säger att jag inte får nåt eftersom att kastrater blir feta lätt. Va?? Kastrat hur förnedrande är det? Jag heter ju Sigge. Han tappar korv på golvet ändå när matten är borta hi hi hi...
 
Så mitt råd till dig är.. Låt aldrig de lömska människorna söva dig för då vaknar du utan kulor..
Ha det bra
Hälsningar Sigge.



Naturligtvis ville Bonzo att jag genast skulle förmedla vidare denna varning och som en god matte så gör jag det.

Dagen igår blev precis så lyckad som jag hoppats.
Hittade massor av "bra att ha saker". Allt får nya bänkskivor till köket till en ny visp.
Roligt hade vi, lång tid tog det.
Men........jag glömde ta kort. På vägen hem när jag kom ihåg att jag haft kameran med men inte tagit några kort blev både Karina och Doris smågriniga, dom hade så gärna varit med på kort. Nå det griniga gick över på en stund.

Nu ska jag förflytta mej ner till pysselstugan och göra några gratulationskort.

HA en bra dag alla

Kommentarer
Postat av: catthie

Hej vad roligt att du lämnade kommentar hos mig, har inte pysslat med fönstret ännu - har ju en liten söting här som tar all uppmärksamhet :) men jag ska fixa det..Jag har redan ett gamalt fönster som spegel så därav vill jag göra något helt annat med detta. ha en trevlig söndag/Catthie

2009-10-18 @ 15:14:11
URL: http://catthie.blogspot.com/
Postat av: Kicko

Va!!! inga bilder, hur ska vi överleva detta nu, vi som inte var med??? :)

Tur Bonzo fick varningen, för det var riktigt läskigt ju... Håll dig vaken Bonzo, din sömntuta :)

2009-10-19 @ 06:31:13
Postat av: Ahlgrenskan =)

Ha ha ha skojjigt mail!!

Tur att Sigge skickade ut varningen!!

Bonzo lär väl aldrig sova med ryggen åter er fler gånger!!

2009-11-03 @ 18:38:34
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0