Trött

Vi läste på jobbet idag, aftonbladet skrev, att det är den tröttaste veckan på hela året. Många är så trötta att dom inte ens kommer sig på jobbet denna veckan.
Då har man bara en himla tur att man orkat dit alltså.

Att det varit en tung vecka så långt är bara inse. Klockomställning och dessutom har Kenneth haft maratondagar från 7 till 18.30 idagarna tre, men nu är dom över.

På måndag så passade jag på att beställa klipptid så kunde jag vänta på Kenneth i stan. När jag var färdig så gick vi på Sushirestaurang och lyxade till oss ordentlig.
Vi firade att måndagen var gjord. Var väl en bra anledning?
Vi var på en nyöppnad Sushibar i stan. Bara gratulera oss Bodensare som fått ytterligare ett ställe med god mat och trevlig pesonal.
Tisdag passade jag på att fara och hälsa på en god vän medan jag väntade.

Idag har jag sprungit på stan och gjort ärenden medan jag väntat. Våran stad ser så konstig ut. Massor av tomma och stängda butiker, känns i luften att det är nåt på gång.........Japp, i morgon öppnar vår nya galleria. Det blir spännande att gå in där sen och se hur där ser ut. Många nya affärer kommer  till vår stad, men tyvärr så blir det många tomma lokaler efter de affärer som flyttar in på Gallerian.
Vi får verkligen hoppas att det kommer spännade affärer som flyttar in i de tomma lokalerna.
Får man sen bara till någonstans att parkera så kan det bli riktigt bra shoppingstad.

I vår by har ett gäng med Fia i spetsen ordnat så man träffas och trivs, föräldrar med barn,en gång i vecka i vår byalokal. I lördags så var det dax för Halloweenparty. Jag har fått se några bilder från festen, såg riktigt kul ut. Jag lägger in dom på min pixbox, det kommer antagligen fler sedan när jag får fler bilder. Men vilken himla tur att inte vissa mammor skrämde ihäl alla barnen. Ni kommer förstå vad jag menar.

Men jag tror åldern tar ut sin rätt.........Känner mig som 80 år i söndagar ikväll.

Blir en skittidig kväll.

Ha det riktigt gott alla, från en jättetrött Monika




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0