Söndagkväll

Det var med en hiskelig fart som denna helg passerade. Visserligen har den varit mycket trevlig men jobbig.

Vi har träffats ett gäng trevliga kvinnor och verkligen gjort rätt för oss. Vi har målat det stora rummet i byalokalen.
Det är inte bara stort det är himla högt också. Ca 3.30 i tak. Tur vi hade med oss några modiga tjejer som likt cirkusapor klättrande, målade det där som är närmast taket utan att ramla ner en enda gång. Jag är full av beundran.

Vi startade på lördag morgon med målartvätt och spackel sedan höll vi på till strax efter 8 på kvällen innan sista penseldraget var klart.
Behöver jag berätta hur vansinningt ont axlar och nacke gör idag.

Doris har ont i höger pekfinger, Gunilla i magmusklerna och Fia i huvudet. Av de andra har jag inte fått någon rapport än. Det var en himla omgång vi fick oss.

Naturligtvis var det inte bara hårt jobb, det var mycket skratt, det var ett toppengäng som var där. Dessutom (håll i dej nu Mia) där fanns mångder av gott fika, där fanns både god äppelkaka special med vaniljvisp och flera delikata fikasnittar. Fia hade tagit med varmamackor till lunch och hennes supergoda kycklingsallad fick vi till middag. Direkt från fiskodlingen i Vändträsk kom lagomt till middag  en nyrökt regnbåge och tunnbröd. Å naturligtvis hade vi snacks också.
Dessutom fanns det mycket gott att dricka. Vi smög igång lite försiktigt men allt eftersom dagen gick så blev det tätare och tätare med vätskepauserna, men vi var överrens, jobbet först.

Så när allt målande var avklarat så fortsatte kvällen med ett rejält party. Vi hade superkul.

Sedan var det bara att börja om på söndag morgon. Men nu tog vi karlarna till hjälp.
Det var montera lampor, skura golv, få tillkaka skåp, skrapa färg som hamnat där det inte skulle vara, bränna skräp mm. Dessutom fanns det både mat och fika kvar från igår, men drycken blev idag, bara vatten., fanns inte ens en liten skvätt öl eller vin kvar. Måste ha varit en bra fest igår.

Kenneth har byggt en ny postlåda och ett nytt ställ i helgen det blev jättebra. Han hade ju tid igår när jag var borta hela dagen.

Så då lite om mig och mina matvanor.
Under dagen igår har jag provat smaka nästan av allt som fanns att äta. Åt för första gången en macka av vitt mjöl. Frallan under varma mackan.
Salladen på ris och kyckling var perfekt att äta och även den rökta fisken gick bra. Provade också några potatisskruvar. Låter mycket men det var ju under lång tid man provade att smaka. Vi var ju i byalokalen i 14 timmar.

Vinet drack jag i smalt champangeglas men bara en matsked åt gången. Det blev 4 sådana glas. Det gick bra.
På fredagkväll var jag och Kenneth till fiskaffären. Köpte oss lite fryst pollok panerad med aiolifyllning. Säg ut som en stor fiskpinne. Det fick vi till middag. Fy va dålig jag blev efter det. Snacka om sjösjuk.  Helst hade jag velat gå och lägga mej och dö. men vi hade lite att stå i inför målningsdagen så det var bara att försöka härda ut. Men efter några timmar så återvände jag till livet igen.

Titta gärna i min pixbox. Jag lägger in lite bilder där ikväll.

HA det gott alla, från en axelöm målare

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Och eftersom klockan är halv ett på natten nu när jag läser det här så blir det ju en nattmacka.... men Monika, vi tar en omgång till med dina axlar i morgon! Kram gumman.

2009-10-14 @ 00:28:33
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0