Snöstorm? Hoppas inte. Vätskebrist, jopp.

Japp nu är vi beredda.

Meterologerna varnar för full storm med massor av snö i natt och i morgon. Måtte dom ha fel.

Vi är beredda. Kenneth har bytt till vinterdojor på bilen. Jag har plockat bort trädgårdsmöblerna och plockat fram sparken istället.....Eller, nä, men nästan.
Alla blomsterlökarna är på plats i blombänkarna. Spadarna på plats i förrådet.
Men jösses jag har glömt att behandla min fina drivbänk som jag köpt av Stig.
Måste ta en bild och visa så fiffiga drivbänkar på ben som han tillverkar. Har redan börjat drömma om vad jag ska plantera i den till våren. Tänk att rensa ogräs i midjehöjd.

Om det finns någon där ute som brukar hålla koll på hur ofta jag skriver i min blogg (Mia å Kicko vet jag är där) så har ni kanske märkt att jag inte skrivit på några dagar.
VArför!!!???

Tja livet går med en rasande fart, snart är det advent, jippi.

I helgen har vi haft Elis här. Hela helgen. Han tycker inte om att man vill sitta själv vid datorn, han vill var med och skriva. Innebär att ingen, alltså ingen kan lista ut vad det är man har försökt berätta om........Stavfel hela vägen. När vi med gemensamma krafter hade totat ihop ett mail till Anna-Lena som bestod av 7 ord, inget rättstavat. Tog jag ett beslut: Jag skiter i att ens försöka.
Helgen har varit så mysigt med denna vackra och uppfinningsrika grabb. Han lär sig saker varje dag. Allt är inte lika bra att kunna. Men, men, han kan dom iallafall.

I dag var jag på återbesök , 6 veckor efter op.
Det mesta såg bra ut men jag dricker för lite. Måste öka på vätskeintaget, jag har vätskebrist. I och för sig hade jag kunnat räkna ut det själv. Min urin är inte ljusgul, snarare rostbrun. Så nu är det bara att dricka till det blir rätt färg på pinkeriet.
Jag är så otroligt less på vatten, vatten med lite fun saft i, eller med lite lättdryck i.  Jag dricker nog i dag ca 1,5 liter men det är alldeles för lite................... Jobbigt.

Jag gick ner de fyra första veckorna 6 kilo. De två sista veckorna har jag inte gått ner nåt alls. Men det löser sig nog. Tror jag.
Min diabetes håller sig verkligen i schack. Före opertionen tog jag 4 stora doser insulin per dag. Ändå åkte sockret berg och dalbana. Nu tar jag två små doser å det räcker. Läkaren vill att jag ska hålla ordentlig koll för helt plötsligt kan det bli så att jag måste sluta helt med insulinet.............Lessen?...Hehe skulle inte tro det.

Anders som min läkare heter har gjort operationen gastric bypass 1400 gånger. Alltså även skrivit läkarintyg lika många gånger. Jag är den femte som försäkringskassan har hakat upp sig på. Han skrev redan förra veckan ett ettrigt brev till FK.  Anders är övertygad om att det är samma handläggare som inte vill förstå att man måste var hemma och få egentid om man ska fixa övergången från vanligt ätande till smådottandet som blir efter operationen.
Tror jag ska ringa försäkringskassan redan i morgon och höra hur dom bedömer min rätt till ersättningen nu då.

Kenneth jobbar i Kalix i veckan, han åker kl 6 från Boden...........Vi samåker ju till jobbet, innebär att jag är i stan hiskeligt tidigt. Vojvoj. Men nu är det bara onsdag och torsdag kvar, sen är han ledig på fredag. Nästa vecka är allt tillbaka i normala gänger.

HAr ni set att Fischermans friends har kommit med halstabletter med smak av äpple och kanel..........Mmmmm. Smakar och luktar jul.

Tror jag går och knyter mej nu.

HA det bra alla 
Sov gott och vakna torrt.

Kommentarer
Postat av: Kicko

Jaaaa, har nog undrat vad som hänt :)

2009-10-07 @ 11:30:29
Postat av: Maria Öhlund

Advent?! Var? När? VAd har jag missat?

Monika! Nu skräms du! det måste ju vara minst ett halvår kvar innan vi måste örja bekymra oss för julklappar! Minst!

Nu har jag lusläst din blogg och är totalt förstummad! Imponerad! Förtvivlad! Inte en matbit!

Vatten, fun light och halstabletter! Orsakade inte en enda attack av kylskåpsbesök!

Det är ju nästan så jag gick ner ett kilo av ren abstinensfrossa,,,,



Puss o Kram gumman!

2009-10-07 @ 18:01:37
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Ahlgrenskan =)

Har du varit på 6v besöket...jag väntar på mitt det har iochförsig bara gått 4v...undrar så vad som ska säga...jag har oxå svårt att få i mig tillräckligt med vätska!

Ha en fortsatt trevlig helg

KRAM

2009-10-10 @ 15:52:33
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0