Cafe Rävasten

Hej och godmorgon.

Det där med att ställa om klockan på våren för att sen var tvungen att ställa tillbaka den på hösten, visst är det ett ganska fånigt påhitt.
Här sitter jag en söndagmorgon klockan är 6.50 och jag har varit uppe någon timme redan. Hade det varit i går så hade klockan varit 7,50 och Linda hade hunnit hem och nästan i säng. Linda jobbar inatt. Denna natt som ska var en timme länge än andra nätter av någon anledning som jag inte förstår. Eller jag förstår varför den är längre men jag förstår inte varför vi ställer om klockan på våren.

Till veckan, helt plötsligt är det mörkt när man ska hem från jobbet.

Nå det man inte förstår och inte kan göra nåt åt får man väl lämna.

Hela min familj var här på fredagkväll. Det är så himla kul. Jag mår gott av det.

I helgen har Jimmy och Sara haft en lill-semester och varit här med pojkarna. Himla kul.
På fredagkväll kom Linda och Kent också hit så vi fick alla äta middag tillsammans. Det var också himla kul. 

Men tänk att det ska var så svårt att använda skallen. Jag stressade i mej maten och blev helt förbi av trötthet efteråt. Men istället för att bara lämna alla och gå och lägga med en liten stund så försökte jag hålla masken. Det lyckades ju förståss inge bra. Fick ju gliringar om  att jag var grinig så nog såg min familj att jag var trött.
 
Dumma tjuriga mej.

På lördageftermiddag, efter det Jimmy och Kenneth jagat klart, for vi på Cafe Rävasten. Det är ett toppenställe. Underbar miljö, suveränt fika. Tog upp min kamera när vi var på väg därifrån så jag hann få några bilder. Jag har lagt in dom på min pixbox. Gå gärna och titta, jag har ju länkat dit.

På lördageftermiddag for Jimmy med sin familj hem igen. Där var den lillsemestern slut.
Dom skulle stycka ett rådjur på kvällen. Söndag skulle Jimmy iväg och stycka älg. Sara skulle städa ur det sista i huset som dom säljer. Pojkarna skulle till Mormor och moster som skulle få rå om dom medan föräldrarna gjorde rätt för sig på annat håll.

Undrar om jag skulle göra nåt nyttigt nu när jag ändå är uppe så tidigt.........Eller gå och lägga mej igen med min bok........Hmmmm.
Jag tror att boken vinner.

HA en bra söndag alla.

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Ja visst mår man bra när man får ha sin familj omkring sig!!!

Helt rätt val! Bädda ner sig och läsa slår det mesta på morgonen ;)

2009-10-25 @ 13:54:33
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: mari

http://freyzyspazy-minvardag.blogspot.com/



kommer du in på länken ?

2009-10-25 @ 19:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0