onsdagkväll

Jag äger en kristallskål.

Har alltid haft ett sug efter att äga en kristallskål, det blev väldigt påtagligt när Kenneth skulle få sin utmärkelse. Jag hoppades på en kristallskål, men han fick en plakett.
Jaja, man kan ju inte alltid få som man vill. Men se det löste sig.
Jobbarkompisen Mia kom smygandes på morgonen med ett paket till mej. Jadå det var en kristallskål. Helt fantastiskt, jag blev så glad. Den är precis så vacker som jag föreställt mej.


I går kväll sökte jag reda på mina gamla kartonger med Tomtar som inte betyder nåt för mej. Jag får favvo och sen har jag de som aldrig fick mitt hjärta. Tänkte jag skulle skura upp dom och sälja dom på julloppisen som jag ska på i Piteå på  lördag.
Där låg en tomte med en märkning som jag minns att jag skulle kolla upp vid något tillfälle. Jag tror att jag hittade den tomten på någon loppis.

Sagt och gjort jag greppade tomten, gick till datorn och googlade på firmanamnet.
Jag hittade inte den tomten men däremot såg jag plötsligt en bild på tradera på ett par andra tomtar som bär på en kruka, kan vara samma fabrikat...........Men....en sån har jag också i kartongen för överblivna tomtar. Läste om dom på internet men kan inte bli klok på om det är en äkta eller en kopia.
Auktionen på tradera slutade på över 800 kronor. Tror inte jag tar den med mej på loppisen och säljer för 30 kronor innan jag vet.
Så här ser dom ut iallafall.



Har inte hunnit börja advenstpynta än men ska börja lite smått ikväll, men jag måste ändå visa mina blommor som kan ge en adventsfrossa.

Var så go





Fint eller hur?

Nu ska jag gå och sätta upp någon advensstake.

Ha det bra alla.


Kommentarer
Postat av: mari

monika..jo lite tokig är ja kanske , men ja jag tycker de är avslappnande att stå i köket=)och du vet ja bakar gärna åt dej om du vill=)för tiden den hittar jag å får den räcka till både till de och barnen å kusten finns alltid där=)kram

2009-11-26 @ 19:34:51
Postat av: mari

lusten ska de faktiskt vara=)

2009-11-26 @ 19:35:42
Postat av: Kicki

Nu har jag allt varit in och tittat på dina tomtar...vilka klenoder = vilken tur att du kollade upp dom....

2009-11-26 @ 21:50:05
Postat av: Maria Öhlund

Och SKA du ha något i skålen så måste det vara GODIS!!! ;)

2009-11-28 @ 12:32:59
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0