middagen i helgen

Jag lovade skriva och berätta vad jag bjudit på för mat i Halloween.

Kriterierna var enkla: Trerätters middag med så mycket som möjligt som gick att förbereda.

Förrätt: Min broccolisoppa, den gjorde jag medan gästerna väntade, till det hade jag gjort ostchips. Småhäftiga.

Varmrätt: Tacogratäng med tacochips och grönsallad. Enda jag behövde göra efter att gästerna kommit var att sätta gratängen 20 minuter i ugnen.

Efterrätt: Pannacotta gjord på grädde, gelesocker och lingon. Dekorerad med mjuk pepparkaka som jag smulat sönder och torkat. Som krona på verket så la jag lite lingon på toppen. Sött och syrligt. Jättegott.

Dryck: öl till förrätten, rödvin eller öl till varmrätten och sen så blev det kaffe till efterrätten.

Linda hade hjälpt mej att duka vackert med brun duk, pumpor och ljus som dekoration och mörkblått porslin.

Det hela blev en bra kväll.

Mätta och glada.

Stor kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: mari

hej och tack för dom fina orden ang våra barn=)ja va tvungen prova deras julkläder som dom ska ha på lucia när de är dax på dagge=)hoppas allt är bra me dej=)mmm vilken god 3 rätters du bjöd på...men saknades dock nått...jo nämligen mej vid bordet=)

kram å ses imorgon

2009-11-04 @ 19:10:52
Postat av: monika

Men Mari hur kunde jag glömma dej!!!???¿¿ Det ska aldrig hända igen=)

2009-11-04 @ 19:18:00
Postat av: mari

hej igen,de låter bra=)uff nu e ja less va hemma=(att de aldrig tar slut.nåja men imorgon hopppas ja att ja dyker upp=)kram

2009-11-05 @ 06:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0