1:a advent

Vilket härligt liv jag har.

I går hade jag en superhärlig dag.
Loppis som blev precis som jag hoppats på. Mycket sålt, mycket folk, tränsel och härligt. Kenneth och Jimmy dök upp med grabbarna och så plötsligt var det bara Linda och Kent som saknades för att hela härliga familjen skulle varit samlade.
Tittade gärna på mina bilder på pixbox.

När vi kom hem hade vi en riktigt mysig kväll. Lite Advents plock, upp med nyinköpta gardinerna.
Sen satt vi och  lyssnade till min favoritskiva och drack glögg. Supergod glögg. Köpte glöggen på Copp igår, alltså ingen procent, det var hjortronglögg från Dufvenskrooks.Den var en riktig höjdare. Jag rekomenderar den varmt................Plötsligt kom jag ihåg en glögg jag druckit som Inga-Lill bjöd på vid ett tillfälle. Den var stark och den var säkert dyr och hiskeligt dålig. Kan det ha varit någon typ av Romglögg? Den var inte god. Minns du den Inga-Lill???
Favoritskivan är en som Linda har förärat mej. Det är "Oh helga natt/O holy night" fulla skivan men med alla möjliga artister. Tar gärna fram skivan och har som frågesport när någon kommer till oss. Snart har jag nog klurat ut vem alla är, med hjälp av mina vänner.
Behöver jag lägga till vilken som är min favorit-jul-låt???


Nu på morgonen så tog jag en bild på Kenneth när han satt och intog sitt morgon kaffe. Dagen till ära hade han tänt första ljuset. Som ni ser så gillar jag inte vitt och avskalat. När det är jul är mina färger rött och grönt. Hittade förövrigt de fina gardinerna på loppisen igår. Duken är inte rosa den bara låtsas. Den är väldigt röd i verkligheten.



Mia: Ett bildbevis att det är godis i min fina kristallskål



Dagen idag har varit skön.

Vi lagade lite mat på morgonen medan vi löste det melodikryss som vi pga loppis missade igår. Vilken lyx att man numera kan lýssna på radioprogram när man vill och inte måste passa tiden.

Efter det så åt vi en god korvgryta. Jag fick veta att man efter ett gastric bypass kunde få smak på annan mat. Japp så blev det. Förr åt jag bara korv för att komma åt senapen men nu tycker jag att korv är gott. Stekt, kokt, grillad. Spelar roll, alla sätt smakar bra. Så korvgrytan var supergod.

Efter det tog vi en härlig skogspromenad upp på berget. Kände mej rent poetisk när vi gick uppåt berget. Anfådd och andedräkten stod som ett moln runt oss. Äntligen har det blivit flera grader kallt så det är härlig luft.
Solen lyste så att allt såg ut som om någon gått runt och strött lite snö och glitter överrallt. Bonzo studsade runt och var alldeles lycklig. Spännande älgspår överallt.
Att var ute på sån promenad är både nyttig och gratis, kan det bli bättre?

På kvällen for vi in till staden och gick runt på skyltsöndan.
Bitande kallt men stämningsfullt. Köpte mej ett par handskar och en krans av gran- och ensris till dörren.
Tänk att ibland blir tiden för kort, kände att jag inte orkade göra dörrkransen i år, så jag hade hoppats att Frida skulle stå och sälja kransar, å det blev bingo.
Kenneth hittade sig dessutom två tröjor som han en längre tid pratat om att han skulle vilja ha. Perfekt.

Har just avslutat ett långt härligt samtal med min systerdotter i Stockholm. Ibland känns Anna väldigt långt borta men jag får nog se henne till jul.


Ha en bra kväll alla.

Kommentarer
Postat av: Maria Öhlund

Tihi!! :D

2009-11-30 @ 16:57:45
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Anna Laestadius

Klart attt ni får se mig till jul - ni kommer inte undan.

Puss & kram till er båda!

2009-12-01 @ 16:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0