Lördagmorgon

Härligt med långledigt.
Kristihimmelsfärdsdagen är ju alltid på en torsdag så jag passade  på att arbeta in fredagen. Med andra ord långledigt.

Visserligen är ledigheten inte samma som lat och passiv. Nä den är starkt inriktad på att bli klar med veden. Har fortfaramde en del kvar innan allt är kapat och klyvet.

Meterologerna hade varit så negativ när dom beskrivit helgvädret men än verkar dom ha ganska fel. Visserligen har de kommit några svep med åska men de stannar ju aldrig länge.

Idag ska jag kolla om jag har träolja i källaren. Hinner kanske smeta in altanen innan Emma kommer. Emma är en liten kompis som vi har. Hon ville var hos oss idag medan hennes mamma jobbar. Det är riktigt kul när hon är här.

Kenneth har arbetsdag med jaktlaget idag och Bonzo har sovit hos Linda och Kent inatt så jag är alldeles själv på moronen.

I kväll är vi bortbjuden på middag. Jag älskar att bli bortbjuden på mat. Spelar ingen roll om någon bjuder på en tallrik  fil direkt efter jobbet eller om det är som ikväll. lite festligare. Jag blir lika glad åt bägge.

En bild ska ni få på det vackraste som finns.

Får jag presentera mitt barnbarn Elis Lagesen Lundgren:



Nu till attack mot altanen och träoljan.

Hoppas ni alla har en lika bra helg som jag.

Kommentarer
Postat av: Therese

2009-05-23 @ 18:07:54
Postat av: Anonym

Ja det var verkligen någonting vackert :) Ursöt skulle jag vilja säga...

Kram

2009-05-23 @ 18:09:36
Postat av: mari

ja men va roligt de händer nå även här:-)tusan vikken snygg liten kille:-)

2009-05-27 @ 08:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0