Regn, regn

Regnet det det bara öser ner och jag är så blöt om både skor och strumpor.

Visserligen så regner det som om himmelen är trasig men jag går inte ut och blöter ner mej.
Inte ens Bonzo känner för att gå ut. Nix idag behöver inte han skita, knappt kissa ens.

Helg igen.

Jag börjar med torsdag kväll. Just när Kenneth stod i duschen inför sänggåendet så rinde jaktledare; En påkörd älg i Vändträsk. Fullt pådrag. många från jaktlaget ut med eftersökshund.

En snabb resume; Killen som körde på älgen klarade sig, antagligen klarade älgen sig också, lite hår på vägen just där det hände men annars inget. Hunden hittde inget. Efterforskningar sker allt eftersom i byn.
Kenneth och Kjell använde våran bil på eftersöket. När Kenneth kom hem pratade han om "helvetes massa mygg, vi höll på att bli uppätna, tur vi hade myggmedel".
PÅ FREDAG när vi skulle åka på jobbet på morgonen då förstod jag vad han menade med helvetes massa. Säket 3000 mygg höll oss sysselsatt i bilen. Aldrig varit så lycklig när jag äntligen var framme på jobet.

Fredag var det sommarfest på jobbet. Silentium alltså. Det var inte så många som kom, en del hade förhinder och en del ville inte komma. Men vi som var där hade kul.
Temat för kvällen var picknick och lagtävling med hattar.
Många kreativa lösningar på hattarna fanns där. Några hade valt VAttenfall som tema och de hade allt från hattar med sladd till diadem med batteridrivna lampor. Det laget vann.
Leilas hatt som var gjord av en äggkartong dekorerad med sillar (tema sillen/silentium) var helt underbar i sin enkelhet. Anders flätor gjord av godisremmar, var en riktig fem-etta när temat var barnkalas. I det laget fanns också hattar täckta med maschmallos  (går inte stava) skumgodis, frestande att ta en smakbit. Några kineshattar såg jag också. Jonna med sin krans såg ut som klippt ur en reklam om svensk midsommar.
Det Christer hade på huvudet är inte riktigt lätt att beskriva men jag ska försöka; En kartong med uppklippt så att han såg något, inlindad med kabel och två teliabalonger som hängde som flätor, den var inte vacker men orginell.
Eftersom det regnade friskt när vi skulle äta så blev picknicken innomhus, men sen var det lekar ute. Kubb och plockepinn, kategori stora pinnar.
Innomhus igen blev det lite rejs i korridoren med apelsiner och värmeljus. Ni som var där vet vad vi gjorde.
John mådde som en prins när han fick spöa chefen i sitt rejs.
Till sist så tog jag och Leila till reträtten. Tack och hej. Vi diskuterade en stund vem av oss som skulle köra hem. Men det löste sig.

Igår lördag var jag och Kenneth barnvakt. Jimmy och Sara skulle ha loppis så vi tog Elis med oss och gjorde Piteå. Vi hade så trevligt så.
På kvällen kom Kent ut till oss och skruvade i en av sina bilar. Vet inte hur han gjorde för att inte bli uppäten av alla knott och mygg.

Idag regnar det som sagt. Varit till Kjell och Irene en stund på morgonen. Fick smaka Gunillas goda kakor med vit choklad i. Den kvinnan hon kan baka.

Håller just nu på att vänta in att första laget färg ska torka in. Jag målar några hyllor, kommer att bli snyggt. här får ni några  bilder från fredagsfesten

Ha det bra.

 




Kommentarer
Postat av: Johanna

Det ser ut som om ni hade roligt i fredags!! =)

2009-06-15 @ 10:40:57
URL: http://maryinthemorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0