Sängen från IKEA

Man kan verkligen fundera vad jag gör uppe denna okristliga tid jag som jobbar kväll i veckan. Men jag känner att jag måste få berätta om min underbara säng från IKEA.
Jag har nog tidigare skrivit att under semestern for jag och Kenneth upp till IKEA och köpte oss var sin ny säng.

Tanken var att vi skulle prova noga, väldigt noga. Det gjorde vi. Vi och ett norskt par for runt och provade alla madrasserna inte bara ett varv utan flera varv. Flyttade bäddmadrasser kors och tvärs. Till sist hade vi bestämt oss. Eftersom vi inte tyckte lika så köpte vi två 80:s  resårbottnar  istället för en 160:s säng. Bäddmadrassen däremot blev samma sort till bägge. Tempur-känsla på dom. Sen var det ju dags för själva sängen. Snabbt hade jag bestämt att jag bara ville ha ben och "någon haka ihop grej" så inte sängarna kan glida isär.
Vi begav oss till väggen där alla benen sitter. Jag har länge vurmat för en hög säng, alltså med höga ben så att man lätt kommer åt att damsuga. Benen fanns allt från 5 cm till 30 cm. Klart att jag ville ha 30 cm................... Perfekt............... Klart. Till kassan, ..........Eller inte direkt, det fanns ju saker att fynda på vägen mot lagret och kassan.

Hemma igen så monterade vi ihop ben, resårbottnar, haka-ihop-grejen och bäddmadrasser. Bäddade med nya sängkläder. Det blev så himla fint. Härligt inbjudande så tänkte jag att jag testar på en gång...............Men...............Oj............Jag kan inte ta mej i sängen på vanligt sätt. Jag är för liten eller så är sängen för hög.. Det var inte bara det att jag köpte högre ben, själva resårbotten är säker 15 cm högre än den gamla och bäddmadrassen är också tjockare än den gamla.........Jag måste alltså upp med magen först och sen med höga knän kravla mej upp i sängen. Ser ni bilden framför er, haha. Känns lite lavigt. Men så är det.
Kenneth gick omkring på IKEA och pratade om någon pall som han sett som var nedsatt, om det var något vi behövde. Hur det nu var så kom vi hem utan.......Dumt.....Den hade jag behövt. Varje gång jag ska lägga mej så påpekar dessutom Kenneth att det hade inte varit dumt med en sån pall. Jädra karl.

MEN SÄNGEN ÄR UNDERBAR. ...............När jag väl kommit mej upp i den.

Nu har jag fått berätta om min nya säng. Nu ska jag sova lite middag.

Ha en bra dag, alla.

Kommentarer
Postat av: mari

haha som ja satt å skrattade för mej själv när ja läste om deran nya fina säng=)som sagt,säkert jäkligt skön när du väl tar dej upp:-)

2009-07-22 @ 06:57:34
Postat av: Anonym

skrattar mig dubbelvikt såååå du alltså Kram på dig och sov gott ;)

2009-07-22 @ 22:28:50
Postat av: Kicko

Fnissar fortfarande.... he hehe Dröm sött

2009-07-23 @ 10:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0