Lördagmorgon

Klockan är bara 8 och jag har redan hunnit vara upp en god stund.

Zack har sovit här i natt.
Kents familj från Skövd är här sedan en vecka tillbaka å idag skulle det bära iväg på rallycross i Kalix. Zack ville inte följa, han ville komma hit istället. Å det gick alldeles särskilt bra.
Är det någon det är synd om på morgonen så är det just Zack. HAn håller på att svälta ihjäl. Hemska tider va han tjuter. Men det brukar vara fort åtgärdat, Hundarna slevar i sej maten medan jag morgonpinkar. Medan dom är ut och morgonkackar så kan jag kolla av mailen. Sen stormar vi i säng och gör bort det där med sova middag direkt.

Men denna morgon var det lite annars..............Kenneth hade kört bort en pjuch till slyklippen bakom traktorn i går kväll. Så vi var ut på eftersök. Lyckad jakt blev det. Vi hittade pjuchen. (Måtte Kenneth aldrig läsa detta för pjuchen och slyklippen har säkert andra  fina namn).

I går tog min semester slut. Det har varit en bra semester för det känns inte jobbigt att börja om att arbeta.

Jag har inte köpt någon husvagn eller varit på någon semestertripp.

Annat har det blivit denna semester:
Jag har fått ha ett barnbarn här i flera dagar, fått  ett nytt barnbarn, slappat hemma, städat någon skåp, läst och lyssnat på böcker, varit på Ikea och köpt en gudomligt skön säng, pysslat lite med blommorna, sökt hundrna som varit på rymmen (mindre kul), varit på Western Farm och rockat loss, haft råd att få ge våra härliga ungar var sin inflyttningspresent,

Dessutom fått umgåtts med Kenneth, alla barnen (både stora och små) och alla andra som betyder nåt för mej.

Jag har  fått tiden för min gastric bypass. Den 24 augusti blir det. Det känns superbra.
Jag har fått massor av bra info och goda råd av Annica i Långträsk, Hon gjorde sin operation i september.
Det är en sak hur sjukvården säger att det ska fungera men det är något annat i vanliga vardagen. Nu vet jag hur Annicas vardag ser ut.

Min kompis Iréne har fått sitt första barnbarnsbarn. Hon kan titulera sig Mormorsmor för tusan.
Julia fick en jättevacker gosse igår. GRATTIS.

Avslutar med två fina bilder på barnbarnen.

Ha en bra dag alla.

Kasper i paltschwimen



Elis med sin farfar


Kommentarer
Postat av: mari

vilka snygga barn på bilden farmor;-)allt väl ?kram

2009-07-19 @ 17:42:34
Postat av: Bonzos frissa

Monika

Aj löööv jår blågg!

Mera!!!

2009-07-20 @ 23:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0