Farmor X 2

I morse kom samtalet: Möt oss vid Sunderbyn vattnet har gått.


Elis, han fattade ingenting.
-Annars brukar det var ett himla snack om att man vaknar tidigt ,men så fort de vuxna ska fixa något så blir det så överdrivet. Mitt i natten är det någon som börjar byta blöja på mej och vill att jag ska äta välling. Men glöm det....Det är natt. Hjälpte inte att klaga, det var bara att följa med. Mamma satt och sipprade vatten bredvid mej i baksätet medan pappa körde.
Nå, i Sunderbyn stod Farfar och farmor, farmor hade någon skrämt upp för hon hade glömt kamma sig. Såg direkt att dom skulle nog tillbaka till sängen så jag bestämde mej för att följa med dom hem.
Perfekt drag, japp det blev sängen igen.

Farmor berättar:
Lagom till kl sex var vi tillbaka i sänghalmen med en sömning Elis mellan oss. 

Efter några timmar så ringde Jimmy och berättade att det blev till att fara tillbaka hem igen. Det blev inget mer än att vattnet gick.
Skyndade mej att skicka mail till Mari..Frågade om hon kunde nåt om sånt. Hon hade en kompis som hade gått och läkt vatten i 4 dagar................................4 dagar fattar ni va länge?

Men det hände grejor redan idag. Tack å lov.
Sara har  haft det förhållandevis bra idag, kunnat både sova och äta. Men runt 16.00 blev det ordentliga värkar.
Hon blev inskriven på Förlossningen kring 18.00 och Kasper var född några minuter efter 19.00. När Jimmy ringde kring 19.30 så visste han inte så mycket mer än att Kasper var född och det verkar ha gått bra denna gången oxå. Så skönt.
Dom hade inte hunnit väga och sånt men jag får väl höra så småningom.  Kasper är ju för tidigt född så dom blir väl kvar där ett tag.

Det blev alltså 11 månader och 2 dagar mellan grabbarna.

Å jag är dubbelfarmor.

Ha det bra alla.

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis Farmor vad kul.. blir ju avis vill oxå ha fler barnbarn kram

2009-07-03 @ 13:22:23
Postat av: Johanna

Grattis!!! =) Hoppas du har en bra semester!! =)

2009-07-03 @ 22:49:39
URL: http://maryinthemorning.blogg.se/
Postat av: Alina

nighty night sweet ! =)

2009-07-03 @ 23:41:44
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: mari

grattis:-)

2009-07-06 @ 07:31:33
Postat av: Kicko

Men åååhhh vad roligt, en annan är ju alldeles för barnslig för att bli mormor än, men du är ju lixom lite mer mogen än jag..... om än knappt ;P



Ha ha hälsa Jimmy o Sara så mycket.

2009-07-06 @ 21:53:00
Postat av: Annica

Grattis till farmorskapet!



Min nya adress blir; http://lantlig.blogg.se

jag och johanna kommer driva den bloggen tillsammans.

2009-07-16 @ 12:35:40
URL: http://lantlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0