60 års kalas

Var på 60 års kalas i går. Våran kompis Kjell har fyllt 60 år i veckan så igår var det kalas.
Himla kul när inte kalasen ser ut som dom brukar.
Vi var ute på gården hos Kjell.
Det var partytält, två stora eldar, flera  grupperingar med sitt-platser. Tänkte första att det var väl onödigt att splitra grupperna. Jag tänkte fel. Det var så smart uträknat. De som i ruset behövde få djupa diskutioner, fann alltid något hörn att med huvudena tätt ihop diskutera livet å sånt. Andra (jag till exempel) fladdrade runt som en nattfjäril och minglade. Vi var ganska många ´som minglade runt. Så ibland var det nästan tomt i tältet för alla stod eller  satt vid någon av de andra grupperna, för att en kvart senare så var det knök fullt  i tältet igen.
Maten var helt perfekt. Stekt palt på murrika med tillbehör. Prövade sirap, var inte dumt.  Min mamma sa att det är bra att ha mat i magen innan man börjar dricka. Det blev rejäl mat, det var bra för där fanns mycket att dricka.
För att få igång minglanet så hade dom ett centralt placerat jättebord där alla palt-tillbehören, dricka, snacks, tårtor var placerade. Smart....
Tårtorna var gudomliga. TAck Veronica och Mari för dom.

Det hade tillbringats många timmar med att förbereda en "enkel" fest ute på gården
Stort tack, jag och många med mej hade en helkul kväll.

Andra roliga saker att berätta från kvällen var att vädret var perfekt och att Julia och Simon med sin bebis fick komma hem från BB.

Just det jag glämde nästan en sak. Bonzo var också med på kalaset. HAn patrullerade runt kocken som stekte palt och städa upp hela tiden. Efter det så passade han på de som åt tårtor för att sedan övergå till att passa snacksbordet. Men när jag upptäkte att ett av Kjells barnbarn stod och matde Bonzo med ostkrokar då satte jag stopp. Min stackars hund såg ut som en spärrballong.
Som den festprissen han är så satt han en stund och tyckte att livet suger, sen ut i buskarna och kräkas. Så, då var han klar för att få ta del av vickningen som var stekt korv. Men matte var hård, inte en enda korv fick han.
Idag är han bakis.................Fiser och sover. Vill inte äta. Mår skunk. Så kan det bli när man varit på 60 års kalas.

Kommer att lägga in bilder från festen så småningom på pixbox.

HA en bra dag alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vassegoo :)

Kul att alla verkade trivas och må bra

2009-07-26 @ 20:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0