Så var det över

Samma fart som en orkan så blåste julen över oss.
Tänk att man blir lika förvånad varje år. Jag brukar ju säga ska man hinna med julen så ska man börja fira i november. MEn nu funderara jag på att nästa år börja i oktober.

Men iallafall blev denna julen lika bra som dom brukar.
Det blev allt detta folket på julafton med massa mat och fika. Juldagen och annandagen blev riktiga slappardagar. Mycket med en filt över axlarna över axlarna antingen framför TV:n eller med en bok. Riktigt skönt. Känner mej utvilad. Vi hann med både julotta, att ha besök av folk vi tycker om och vi hann även fara och gofika hos goa vänner.

Men vi har haft även en ordentlig sorg..........Linda var tvungen att avliva sin hund dagen före julafton. Attans, det är bara en hund, dessutom är det inte min men likafullt sitter jag här med ögonen fulla av tårar bara vid tanken på att han inte finns nå mer.
Jag vet att det är ens skyldighet att som djurägare och människa att ta beslutet att tiden är inne, han var varken ung eller frisk, men ändå. Vi saknar honom oerhört.

Här blev det ett avbrott för snytning och tårtorkning. Åsså lite prat med Kenneth. Fick bekräftat att det är som det ska va med tårar som rinner till och från.

Jag har startat upp favorit-julskivan. Den med 17 olika Oh helga natt. Av den mår jag bättre.

Tänk att vi nästan misströstade att det skulle bli en vit jul. Nog är den vit alltid men den är ju så kall så det är inte sant. Stackars alla barn som inte kan var ute i denna kyla och leka av sig lite. Stackars Bonzo som krampar ihop bara tanken på att pinka. Stackars alla oss som vill ut och gå. Klart att vi kan, men man vill ju inte gå utanför dörren, man får ju klä sig som en michelingubbe. Det är ju inget mysigt.
Dessutom verkar nästa vecka bli lika grisigt kall.


Nä nu gäller det att ta tag i saker som är trevliga. Städa upp runt datorn kanske. Nu är det så att man aktar sig att tända lyset här. Sitta i kolmörkret och fokusera på skärmen det går bra, då syns inte alla papper och annat jox.
Kanske jag skulle göra en före och efter bild. Japp det blir det.

Skulle var roligt att se hur det ser ut kring era datorer. Har ni fint eller är det som hos mej? Allt löst hamnar här.

Till attack mot datorhörnet.

Ha det bra alla och en god fortsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0