Måndag, arbetsdag, semester

Jag har vant mej med att var ledig. Känns bra.
Vet att mina jobbarkompisar jobbar idag. Några av dom iallafall. En hälsning till dom, oavsett om dom är ledig eller jobbar: Känns bra med semester.

Det blev inget städat runt datorn igår. Hann bara börja så sa Kenneth att han skulle till Luleå. Snabbt var jag klar att följa. Direkt vi kom hem så kom Jimmy med familjen. Ha, så då blev det att gossa med barnbarn istället. Gjorde inget.

Sen hade jag lovat palt, så till middagen kom Linda (trött, mitt i ett vak) och Kent också. Känns alltid himla bra att ha familjen runt sig.

Nöjd och glad så gick jag och la mej utan att ha fått det ett dugg bättre runt datorn. Så nu sitter jag här i mörkret och gör ett inlägg i min blogg.

Jag har startat min julklapp på morgonen. En sån där frukt- och svamptork. Så just nu prövar jag att torka apelsiner, mandariner och äpplen. Blir spännande.

Snön vräker ner men det är inte så blodigt kallt idag nånstans mellan 10 0ch 15 grader. Men som sagt det snöar och blåser.
Tur vi har traktor och tur att jag har Kenneth för jag tycker att traktorn är obehaglig att köra, man sitter så högt och det lutar alltid.
Jag har varit ut och skottat fram fågelfröautomaterna, så nu fick jag lite frisk luft iallafall.


Tänk om jag skulle ta tag i att städa kring datorn................


Ha det bra alla.

Kommentarer
Postat av: Mia

Nej nej nej! Städa inte runt datorn! Då kommer du aldrig mer att hitta det du behöver... :)

Tack för hälsningen och kram på dig!

2009-12-29 @ 14:09:15
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com
Postat av: Monika

Phuuu. Vilken tur att jag inte hann gör det innan.

Jag lyssnar och lyder, Mia.



Kram

2009-12-29 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0