julledigt

Nu är jag inne på en fas jag gillar.
Jag har semester från måndag å ända fram till 6 januari.
Det är så blixtrande, glimmande härligt att veta att man är ledig drygt två veckor och det som är bäst är att det än inte gått en timme av semestern än. Alla semdagarn är kvar fortfarande.

Kenneth har varit riktigt dålig i veckan. I ett knä. Det är inte klokt vad man är beroende av att knäna är med. HAn har haft skitont, har fortfarnde ont, men....
Idag har han varit upp och duschat, naturligtvis med kryckor, men ändå. Han har även kunnat ta på sig byxor, så det har med andra ord slutat göra så förtvivlat ont vid beröring. Febern är borta å han tycker att han ser en ordentlig ljusning i tunneln.
Vi är i morgon bortbjudna till ett par riktigt goda vänner på glöggfest. Kicko och Ante. Jag trodde att vi skulle vara tvungen att tacka nej, men Kenneth säger att han vill fara.
Så då gör vi så.

På tisdagen var det ingen barnlek att lasta karlen när han skulle till doktorn, herregud tänk er själv med ett ben som inte gick att böja och som inte tålde någon alls beröring. Gjorde ont både inuti och utanpå.
Men det var ju flera dagar sen, det går säkert bättre i morgon. Någon nytta ska väl pensilinet gjort.

Sa jag vad han hade i knät.................nähä, då ska vi se: HAn har smörjkopp, svällknopp, slempropp, smörjsäck, svällkropp, nä inget av det men vad var det nu det hette.


Slemsäcksinflamation.............så var det. Visste väl att jag skulle komma på vad det hette.

Nu ska jag återgå till det jag gjorde innan jag tog paus vid datorn.

Behandla mina nya köksbänkar, dricka gott te och glögg, slå in klappar, göra en klapp klar å sånt man håller på en en fredagkväll ett par dagar innan julsemestern börjar.

Gu va bra jag har det.

Hoppas ni också har en bra kväll å en härlig helg.

Kommentarer
Postat av: Mia

Så underbart att höra att du har det fint! (och att även gubben har det lite bättre)

Snart kommer Tomten! (inte för att vi har med hans sexliv att göra, men....)



Kommer att saaaakna dig ALLA arbetsdagar här kring jul!!!!

Ha det så fortsatt underbart!!!

Kram!

2009-12-19 @ 10:38:36
URL: http://kringelkrokar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0