Dan före dan

 




Skojade när jag sa att jag var färdig med all julmaten.

Håller just nu på att koka risgrynsgröt till frukosten i morgon.
Dessutom har jag en panna med potatis på spisen. Det ska bli till sillsallad.
Ugnen är igång och skinkan håller på att grilljeras.

Ska strax vispa grädde till mimosalladen.

Men sen är allt klart.

Kenneth mår bara bättre och bättre, är just nu ute i traktorn och skottar.
Han kan fortfarande inte vika knät så mycket å det är fortfarande alldelse slätt och vackert som ett kvinnoknä. Det onda är nästan inte kvar alls å svullnaden ska väl ge med sig så småningom.

Kanske det blir en sån semester som vi planerade.

Vi hade nämligen betämt oss för att möblera om. När vi möblerar om gör vi det ordentligt.
Denna gången hade vi tänkt att flytta två garderober, bygga en ny garderob, flytta några stora bokhyllor, Dessutom tänkte vi att när vi ändå är igång så flyttar vi ytterdörren också. 

Hehe, vi gillar att möblera om.

I eftermiddag ger sig Linda och Kent upp till Kents mamma och småbräder i ...........??.......  Det ligger ovanför IKEA i HAparanda iallafall. Trist före efter vägarna det yr av den kalla snön som nu fallit i flera dgar. Svårt att se och synas i trafiken då. Håller tummarna att dom kommer hem oskadda.


I morgon kommer Linda och Kent hit och äter frukost med oss innan vi ställer kosan ner till Yttersta där sonen med familj finns. Även min svärmor och Jimmys svärmor kommer att vara där.  Kommer att vara skojigt med folk i alla åldrar.
På kvällen kör vi hem, för sen på juldagsmorgon ska vi på julotta. Det är inte i den stora kyrakn i stan utan en byagård i grannbyn Alträsk.
Det är så stämningsfullt att så där tidigt ge sig iväg till sången och alla ljusen. Dessutom så kommer by-borna i samlad tropp med facklor, det är så häftigt att se dom komma långt bort i mörkret.
Gott fika hör till.
Sen kommer det bästa på hela julen. Sova middag tidigt på juldagsförmiddagen sen blir det väl som det brukar, favoritfilten och tv-soffan.


Sedan resten av julhelgen blir det att ta det lungt eller möblera om, vi får se vad som händer.


Ha en riktigt god jul på er alla.

Kommentarer
Postat av: mari

god jul på er alla=)

kram

2009-12-24 @ 08:07:18
Postat av: Anonym

GOD JUL önskar jag dig och familjen...

jag har fått den finaste julklappen av alla...jag har nått mitt del mål 3...minus 30,3kg på självaste julafton!!!

JULKRAMAR

2009-12-24 @ 10:41:11
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: mari

monika..haha ja den ser ut att gå lite fel=)bra att biskvierna smakade=)

desamma önskar vi till er=)

kram

2009-12-24 @ 11:04:39
Postat av: Anna lena

God jul på er alla

2009-12-24 @ 11:17:37
Postat av: mari

hej monika och tack för komplimangen ang barnen =)

hoppas ni hade en bra julafton=)kram

2009-12-25 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0