Bio

I gårkväll var jag och Mari på bio. Det var sista delen av Stieg Larssons Milleniumtrilogi: Luftslott som sprängdes.

Den var mycket bättre än jag hoppats på.
Tyckte när jag läste böckerna att tredje delen var jobbig med alla hemliga gamla gubbar som man skulle hålla reda på. Det hade dom klarat av bra på filmen.

Dessutom var Mari en stor del av underhållningen. Hon har inte läst böckerna, men var ruskigt nyfiken hela filmen igenom: Är han en skurk? Klarar hon sig? Hamnar hon i fägelse? Luras han?........
Tror ni jag berättade i förväg?? Icke sa Nicke. Till sist var hon nästan lite sur på mej för att jag inte berättade. Hon är för skön den tjejen.


Här är en bild från en annan gång vi har varit på bio. Mari är tjejen längst bort med huvan på sig. Hon var lite hemlig här.
Det är Anneli i det blonda håret, hon var inte med denna gången.





Känns som om det inte blir nåt nyttigt gjort ikväll. Jag är dödens trött. Blir en tidig kväll med boken. Bokbussen kommer nästa vecka och jag har två böcker olästa, så det är ju naturligtvis inte av lathet som jag tillbringar kvällen i sängen med en god bok.


Ha en riktigt bra kväll alla.


Kommentarer
Postat av: Kicko

Kul med bio. Det går verkligen inte att jämföra att se en film hemma och att gå på bio. Sist vi var tillsammans, var väl i Luleå, det är väl dessutom enda gången hahaha



Det bästa med att läsa böcker är att det är helt ok att göra det i sängen :)

2009-12-02 @ 17:47:19
Postat av: mari

haha ja visst är ja som lite skön mellan varven=)men de är du me monika=)å bättre sällskap får man leta efter!=)den där snyggingen i huvtröja är lite snarlik sköna mari=)

2009-12-02 @ 18:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0