Vändträsk in rain











Det är inte lönt att planera.

Idag skulle vi på hundutställning och Skördefest i Boden...............Men knappast troligt. Himmeln har gått sönder. Jädrar vad det regnar. Hela dagen har det bara vräkt ner.
Första riktiga heldagsregnet på hela sommaren.

Hundutställning skulle jag på för att se hur det gick för Ullis och Mara. För den som inte håller redan på mina nära och kära så är Ullis, Bonzos frissa och tillika en mycket rolig kompis.
Ullis har skaffat ett riktigt yrväder: Mara. Hon är en mycket kvick Borderterriervalp. Hehe, där har du för dina synder Ullis.
Uttrycket: Fullt ös, medvetslös passar precis på den lilla godingen. Sällan har jag sett något förflytta sig utan att följa en rak linje, så snabbt mellan två platser.
Nå nu var det så att det behövs lite träning i ringen för att ge den stackars domaren en chans att hinna fästa ögonen på Mara. Hinner domaren bara se henne så vinner hon allt för hon är så stilig. Men det var ju det där med blixtens hastighet.

Får maila ikväll och höra hur det gått på utställningen.

Trots det myckna regnandet blev det en toppen dag.
-Alla våra barn kom hit. Dom hade tid att stanna och vi lagade mat. Både soppa och spagetti med köttfärssås. Känns alltid lika roligt att få hem både stora och små barn.

-Regnet gör att jag säkert kan hitta lite svamp senare i veckan. Jippiiiiiii.

Det måste jag ju berätta: Mari och Annica kom förbi igår med en fin blomgrupp och ett kort från mina arbetskamrater. Kändes kul.

Operationen då, hur går det?
Jag känner mig som en ny människa......................Låter kliché-artat eller hur? Men det är sant.
Det är länge sedan jag kände mig så pigg.
Sen att jag inte får så hemskt mycket gjort är väl inte så konstigt, jag är trots allt nyopererad.
Har inte tagit någon spruta med insulin sedan jag kom hem, kollar av blodsockret med jämna mellanrum men jag behöver inte ta, före operationen tog jag 4 sprutor per dag. Helt fantastiskt. Medicinen: Metformin behöver jag inte ta alls. Var tvungen att ringa i går till diabetessköterskan och kolla om det var möjligt att må så här bra så fort efter operationen. Ja det var precis som det skulle...............Härligt.
Fortfarande är det lite svidigt i magen men jag har inte behövt värktablett varken i går eller idag.
Mycket av tiden går åt att sippa i sig vätska. Gäller att inte glömma av sig.

Jag måste be någon hjälpa mej så jag vet hur jag ska göra för att lägga in länkar. Känns knäppt att inte ens kunna lägga in länken till min pixbox. Måste åtgärdas.

Här får ni en bild på blomman jag fick igår.
Dessutom är jag tokig i Trollsländor så jag lägger in en bild på en sån också. Åsså lägger jag in en bild på Kenneth och Elis (jag är tokig i dom också).

Ha det bra alla, hälsningar från ett blött Vändträsk



Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej!



Fullt ös idag och nu är hon medvetslös hi hi hi.

Jag har för första gången lyckats köra slut på henne. Pussa Bonzo från oss!

2009-08-29 @ 18:04:54
URL: http://www.marainduplos.se
Postat av: BIG-MAMA

Åhh blir så glad för din skull att det går så bra för dig!! Kanon att du kunnat sluta med medicinen...

Ja op är det som gör att man inte ger upp eller blir tokig.

TACK för peppningen! den värmer.

Hoppas att du har en fin lördag

kram

2009-08-29 @ 18:45:05
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0