Höst?

Nu har det blivit en helt annan luft ute. Hög, klar, med starkl föraning om höst. Ni vet så där så man börjat titta över sina rabatter och börjar fundera hur man ska arrangera ljungen i höst. Jag har gjort hösten första inköp av gravljus till utelyktorna. Visserligen är det lite för ljust ute än på kvällarna, men snart. 
Känns att man vänt blicken inåt, alltså ..................jag menar inte att ögonvitorna har vänt i skallen utan att man börjar intressera sig för hur det ser ut inne.
Kanske någon ny gardin eller nya kuddar,, ny duk på köksbordet......... å var i friden ställde jag värmeljusen i våras. Jag är säker på att jag kommer att komma på var jag ställde dom,....snart. Det var på något listigt ställe så jag skulle hitta dom lätt till hösten.
Mattorn som Aladin flög iväg på i våras måste snart in igen. Dessutom är det dax att stänga fönstren (Kenneth går i dubbla tjocksockar).
Kennth, han är en förunderlig man. Han vet vad det betyder för mej att få ha det svalt inne så han bara klär sig mer och mer samtidigt som han ger mej små pikar om att vilken tur at tvi är ordentligt rustade med mycket ved inför vintern. Men på morgonen så förstod jag piken. När jag vakade ur min sköna sömn, jag sover himla bra i min höga säng, så låg Bonzo så tätt, så tätt intill mej. Kenenth satt i köket iklädd: Tjocktröja, täckväst, handskar, långkallingar, långbyxor och dubbla tjocksockar. Då förstod jag.............kallt, höst.
Kan ni ser hur det ser ut med en man som sitter i handskar och läser Land...............fniss.
Å en annan sak om Kenneth. Han har haft den berömda Svininfluensan...........Klar överdriven. Hög feber och muskelverk som det brukar när det är influensa. Men det var över på bara några dagar. Han fick varken lunginflammation eller dog. Verkar som om jag kommer att klara mej.....Peppar, peppar.

Jag har snart avklarat min andra vecka med bara näringdryck. Bara en vecka kvar. Det går faktiskt ganska bra, det är insulinkänningarna som ställer till det lite för mej.
För den som inte vet det så gör jag en Gastric bypass den 24 augusti.  År fortfarande inte nervös inför operationen men det kommer säkert.

Nu är det snart dax för Melodikrysset.
Efter det måste jag ringa till Kent och höra hur han mår idag. Han föll från en hög pall igår. Landade på en spackel-hink så han har ett fult runt sår i sidan efter kanterna på hinken + lite andra krämpor och sår lite här och där.

Min kompis Bodil har mailat igår å sagt att det kanske blir lite svamp i höst ändå..Ära vare tack för de gigantiska åskorna som varit den sista veckan som gett vatten. Dessutom kan jag inte plocka svamp själv  jag är helt i händerna på Bodil, för det enda sorterna jag är säker på är murklor och röd-vit flugsvamp. Bodil kan allt när det gäller svamp.........I alla fall vilka man ska äta och vilka man ska ge tusen i .

Se hela bilden

Hälsningar från ett soligt men lite höstaktigt Vändträsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0