hockey

Ett litet inlägg innan jag kryper upp i sängen.

Vi var på hockey ikväll. ..............Japp...........Jag, Kenneth, Linda å Kent.

Kenneth, sonen och mågen Kent dom håller på Färjestad allihop. Jag håller på Luleå det är ju ganska logiskt när man bor här uppe..............Men Linda, hon har sedan hon var väldigt liten hållit på Modo. Så även ikväll.
Ingen av oss minns varför det började med Modo. Hennes hockey-idol har alltid varit Sudden å han har väl aldrig spelat där?
I kväll var det nämligen Luleå - Modo som möttes i en träningsmatch här i Boden. Luleåborna var där, Bodensarna som håller på Luleå var där......................... Linda var också där.  Dessutom såg vi några beväringar på andra sidan som också höll på Modo.
Modo var mycket bättre ikväll så för varje mål som Modo gjorde dessto kaxigare blev Linda. I bland var det onda ögon som kastades från både höger och vänster. Men Linda hon blev bara stöddigare. Till sist bad jag henne att inte retas på pin kiv med de morrande gubbarna som satt runt oss.
Då säger Linda: Det är lungt mamma jag är inte rädd, jag har pappa med mej.  Jag tänkte: vilken tilltro hon har till sin pappa. Ska verkligen Kenneth var tvungen att försvara Linda mot alla de där karlarna bara för att hon är en sån hockey-fantast. Det hade han säket gjort men nu gick det aldrig till handgripligheter.
Modo vann med 7 -1. Behöver jag säga att Linda var rejält belåten

Nu har jag gjort 2 ½ vecka med näringsdryck. Snart är det klart. 5 dagar till operation.

Nu går jag och lägger mej.
HA en bra natt alla önskar jag från ett mörkt Vändträsk

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja fyffan 5 dagar kvar, snacka om att de är snnnaaart ;) skönt.

2009-08-19 @ 22:42:46
URL: http://annicaisola.blogg.se/
Postat av: Dottern

MoDo LEKTE!!!! :D

2009-08-20 @ 07:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0