Dagen efter

Ja nu är det inte som det låter utan jag menar: Dagen efter åskovädret.

Hela denna sommaren har vi längtat efter regn. Fram till i går hade en granne mätt och då hade vi  fått 18 mm regn.
Visserligen var det ordentligt ös i åskan i gårkväll men inte då heller fick nå regn att skryta om. Kenneth som var ute och slog med traktorn fattade inte ens att det gick åska. Men från min  plats av scenen så förstog jag vid första bullret vad som var på G. Jag stod i hallonbuskarna hos Kjell och Iréne och kämpade med brännässlorna. Det var inte så att det kom ett och ett muller utan det var hela tiden som ett dån. Det blev bara någon dl hallon för  det till att hastigt avbryta eftersom jag trodde att det skulle komma ett skyfall men så blev det inte. Inte i Vändträsk i alla fall.
Eller om det nu ska vara så himla kinkigt så blev jag för åskrädd för att vara kvar i hallonbuskarna.........dessutom var ju Bonzo ensam hemma....

Men i Heden hade åskan jobbat på bra. Linda sa att hon varit  fullständigt övertygad att fönstrena skulle fara åt pepparn.  Men dom höll. Rejält med hagel hade också kommit hos henne.
Idag på morgonen när jag och Kenneth skulle på jobbet så syntes spåren tydligt. Måste ha varit en trom som dragit fram efter vägen mellan Vändträsk och Heden. Hur mycket skog som helst som fallit på bägge sidorna om vägen. Dessutom efter så många timmar låg det fortfarnde drivor av hagel kvar.

Ha en bra dag alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0